معرفی وبلاگ
سلام من سعی دارم مردم ایران را با مناطق مختلفی که در ایران وجود دارد آشنا کنم و در این راه به یاری شما مردم عزیز نیازمند میباشم. اگر مطالبی درباره ی منطقه،روستا یا شهر خود می خواهید در بخش نظرات بنویسید تا طی کمتر از دو هفته در وبلاگ قرار گیرد.
صفحه ها
دسته
دوستانم در تبيان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 353649
تعداد نوشته ها : 132
تعداد نظرات : 44
بازدید وبلاگ :

Rss
طراح قالب
محمد علي گل کار

پارك باباامان :

در 10 كيلومتري شمال شرقي بجنورد ، و در كنار جاده اصلي بجنورد - مشهد گردشگاه معروف(( باباامان )) واقع شده است . اين گردشگاه با پارك جنگلي و استخرهاي ديدني اش همواره مسافران بسياري را براي رفع خستگي به خود جلب كرده است . در باباامان چشمه اي وجود دارد كه چهار نقطه درون تپه اي مي جوشد و آب آن به استخرهايي مي ريزد كه با اختلاف سطح ساخته شده تا آبشارهاي مصنوعي توليد كند .

آبشار حميد :

روستاي حميد در 7 كيلومتري شرق بجنورد واقع شده است . در جنوب روستا ، دره اي تنگ با صخره هاي عظيم قرار دارد و در انتهاي دره به فاصله حدود 2 كيلومتر از روستاي حميد آبشاري به ارتفاع 25 متر ديده مي شود ، آب آبشار از روستاي آبچور سرچشمه مي گيرد . روستا و آبشار حميد همواره به عنوان مكان تفريحي مورد توجه ورزشكاران كوهنورد و خانواده ها بوده است .

چشمه آب گرم ايوب :

آب گرم ايوب در دهستان گيفان در 95 كيلومتري شمال بجنورد و در روستاي ايوب واقع شده است . ويژگي منحصر به فرد چشمه آب گرم و خواص درماني آن سبب شده كه به منظور  رفع بيماريهاي پوستي مورد استفاده قرار گيرد . اين چشمه در روزهاي تعطيل پذيراي گردشگران است كه جهت استفاده از آب گوگردي و بهره وري از خواص طبي آن به روستاي ايوب سفر مي كنند .

روستاي توريستي اسپيدان :

روستاي توريستي اسپيدان در 45 كيلومتري جنوب شرقي بجنورد واقع شده است . اين روستا بافت مسكوني جالب توجهي دارد و خانه ها بصورت پلكاني در دامنه كوه ساخته شده اند . از جاذبه هاي اين روستا به آبشار هنرور ، آبشار بارگاه ، غار خزانه هنرور ، مقبره شيخ محمد رضا رباني معروف به حاج آخوند موسس مدرسه علميه روستا ، امامزاده محمد بن باقر بن موسي بن جعفر مي توان اشاره كرد .


دسته ها : خراسان شمالي
جمعه یازدهم 9 1390
X